Felanmälan
 

Vem som ska ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått. Vill du göra en felanmälan gällande något i din lägenhet eller övrigt som gäller din förenings fastighet vänder du dig till föreningens tekniska förvaltare, Etcon. Tänk på att att om du själv har orsakat felet i din lägenhet kan du komma att faktureras för uttryckingen.

Kontakt Störningsjouren
Tel. larmcentral 08-568 214 00
Störningsjouren är öppen måndag-söndag 20.00-06.00
Vid ej aktuta ärenden nås Störningsjouren under kontorstid på tel. 08-645 00 35 eller via e-post: info@storningsjouren.se

Kontakt ekonomiskförvaltare HSB Södertörn, frågor gällande t.ex avier och garage
www.hsb.se/sodertorn/kontakta-oss

Tekniskförvaltare Alova, Kontakt för t.ex. felanmälan
Telefon 08- 749 27 00
 Du kan också göra en felanmälan digitalt här.

Tvättmaskin, torktumlare eller kombimaskin
Kontakta Whirlpool på telefon 0771-75 15 70.
Du måsste uppge ett servicenummer som finns angivet på en klisterlapp som är placerad någonstans på maskinen. 

Bredband telefoni och TV
Kontakta leverantören av dessa tjänster.
Com Hem kontaktas på telefon 90 222 vardagar 8-16:30. Se även www.comhem.se för andra möjligheter till hjälp.

Vivaror kök/IKEA
Kontakta IKEA via tel 0476-649480 eller mejl  handla.ovrigt.rekl@ikea.com.  Märk mejlet med: ”Felanmälan vitvara Ikano Eftermarknad”

Du behöver uppge: lägenhetsnummer, typ av produkt, fel på varan, namn på produkten, artikelnummer (gäller ej spishäll), service/PNC-nummer (gäller ej spishäll), serienummer (gäller ej spishäll), efternamn, förnamn, adress, postnummer, ort, telefon, mail.